Ajutoare de urgență și de înmormântare
Ajutoarele de urgenţă şi ajutoarele de înmormântare se acordă în baza Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare, familiilor și persoanelor aflate în situații de necesitate.
Ajutoarele de urgență se acordă conform criteriilor stabilite periodic prin Hotărâre de consiliu local, în limita fondurilor existente în bugetul local.
Ajutorul de înmormântare se acordă în cazul decesului unei persoane din familia beneficiară de venit minim de incluziune, al persoanei singure beneficiare de venit minim de incluziune sau al persoanei fără adăpost și fără aparținători prin acoperirea unei părți din cheltuielile cu înmormântarea.
Documente necesare în vederea obținerii ajutoarelor de urgență și de înmormântare:
– cerere tip în cazul ajutoarelor de urgență ( formular nr.12 – link ) și cerere scrisă în cazul ajutoarelor de înmormântare;
– act de identitate solicitant;
– acte de identitate ale membrilor familiei care locuiesc cu solicitantul;
– certificat căsătorie;
– certificat deces;
– taloane de plată/ cupoane pentru toate tipurile de pensie sau indemnizaţie cu caracter permanent din luna anterioară/curentă depunerii cererii pentru acordarea ajutorului de urgenţă;
– adeverinţă eliberată de angajator cu venitul net realizat in luna anterioară depunerii cererii pentru acordarea ajutorului de urgenţă;
– adeverinţă din care să reiasă statutul de elev/student cu precizarea dacă beneficiază de bursă, tipul şi cuantumul acesteia;
– acte medicale din care să rezulte starea de sănătate a solicitantului/membrilor de familie (după caz), precum şi reţete, trimiteri, tratamente prescrise de medicul specialist;
– documente doveditoare privind cheltuielile cu înmormântarea, după caz;
– alte documente justificative care vin în susţinerea cererii privind acordarea ajutorului.